Skip to main content

Fijn toch als je uitgenodigd wordt om te lunchen, in een restaurant dat nog maar enkele maanden zijn deuren heeft geopend! Alles verloopt prima, het eten is dan ook echt lekker, op één detail na:
De rijst van het hoofdgerecht is onmiskenbaar véél maar dan ook véél te zout.

Ik  besluit om mijn feedback intern te sturen, met de suggestie hoe te verbeteren, want we doen niet mee aan anonieme kritiek , die dan vaak ook nog eens buiten proportie is.

Als antwoord krijg ik: “We zullen het bekijken”.

Jammer toch om die kans niet te benutten?

Dit had de restauranthouder kunnen doen:

  1. De suggestie kon een aanknopingspunt zijn om bij te leren (in dit geval over sojasaus)

 

  1. Als klant voel je je met dit antwoord totaal niet geholpen noch gehoord

 

  1. Er had een brug kunnen geslagen worden naar een volgend bezoek

 

De kracht van een bedrijf is rechtstreeks evenredig met de kracht om met klanten om te gaan.  Ieder communicatie vanwege de klant ís een kans, grijp ze!

Vertel ons over jouw minst aangename restaurantervaring en welke de beste was. Dat kan hieronder.

Leave a Reply