Skip to main content

Trends in kledij

Deze modetrend is bijna voorbij en als we dit zien in het straatbeeld kijken we niet eens meer op.

Op zijn hoogtepunt zag je vooral ouderen meewarig toezien met commentaren als: “Wij gingen hemel en aarde bewogen hebben, voor nieuwe, nette en mooie kleren.  Nu geeft de jeugd veel geld uit voor een gescheurde broek.  En wie draagt nu winterlaarzen in de zomer, in blote voeten omdat ze anders veel te warm zijn?”

 

Trends. Geïntroduceerd door ingenieuze marketeers, gepromoot door influencers die hun doelgroepen handig bespelen, wetend dat hun volgers bijna blindelings meedoen.
En wetend dat zij heel veel tijd doorbrengen op social media en álle trends op zeer nauwe voet volgen …

Wij behoren (nog) niet tot de ouderen en we weten dat een modetrend komt en gaat. Hooguit kunnen we het vernoemen of eens onze wenkbrauw lichtjes verhogen maar we weten dat het toch voorbijgaat en andere in de plaats komen.

 

Maar wat als het om méér dan een modetrend gaat?  Wat als het gaat om levensstijl en maatschappelijke zaken?

 

Als we dit breder trekken, gaat het over oordelen of juister gezegd: ‘onbevooroordeeld’ kijken naar mensen.
We hebben vlug onze mening klaar, toch?

Vaak horen we ondernemers vertellen: “Hij zag er niet uit, met zijn ….” Om dan te eindigen met “Maar het is een goede jongen, doet zijn werk correct, komt op tijd, enz….”

 

Of ook: ooit ging een BV als jonge gast van 18 – toen ook al met geld in zijn zak- naar de stand van Rolls Royce.  Hij werd uitgelachen en vernederd. Tot hij naar de overkant ging, – naar de stand van een ander topmerk – tekende en betaalde.  Ze hadden er het kijken naar daar bij R&R…

 

Vaak missen we opportuniteiten door onze té beperkte manier van kijken naar mensen en zaken. Tijdens het schrijven van deze blog besef ik dat ook ik soms een duwtje nodig heb om te leven in kansen en niet in beperkingen. Daar gaan we voor!
Hoe ben jij geneigd te denken? Heb je daar zicht op bij jezelf?

Leave a Reply