Deze afbeelding is illustratief 😉
Ik was/werd niet overtuigd.
Vorige week werd ik door een aantrekkelijke etalage verleid om een 4 sterren kledingzaak binnen te stappen. Ik had mijn zinnen gezet op een kledingstuk dat ik wou aankopen. Alleen heb ik het niet gedaan.
Weet je waarom ? Ik was geschrokken omdat de netheid in de pashokjes echt te wensen over liet. Nochtans was het niet druk, want de verkoopster had volop tijd om op haar gsm te kijken.
Ook al waren er veel inspanningen gedaan door de zaakvoerders om het de klant naar zijn zin te maken, een ketting is maar zo sterk als zijn zwakste schakel.
Of m.a.w.: het geheel is maar zo sterk als het zwakste onderdeel.
Hoe zit dat met klantbeleving in jouw bedrijf?
Heb jij zwakke schakels die je wilt uitschakelen? Wat ga je doen om ze op te sporen en aan te pakken?
Hoe ga je je medewerkers sensibiliseren om aandacht te hebben voor details?
Waar kan klantbeleving nog fout gaan bij kleine dingen?
Andere voorbeelden van verwaarloosde details die we regelmatig opmerken bij eerste mystery visits:
- Vuil bestek
- Lippenstift op glazen
- Bloemen in vuil water
- Gescheurde tijdschriften in wachtruimtes
- Verdorde planten
- Onopgeruimde kartonnen dozen achter receptiebalie
- Overvolle vuilnisbakken
- Plastiek op de parking…
Wat vind jij het meest ergerlijke tijdens een bezoek?