Pivota-Workshop: “Van klant naar gast, als concurrentieel voordeel”

We merken dat heel wat organisaties wel klantgericht zijn, hoewel er nog heel wat ruimte voor verdere stappen mogelijk zijn.  In deze huidige tijd, en zeker in de nabije toekomst is dit niet meer voldoende voor dienstverlenende bedrijven om zich in hun markt te kunnen blijven handhaven.

Na deze workshop ben je in staat om:
  • Intrinsieke en extrinsieke verwachtingen van je klanten te onderscheiden
  • Met handvaten deze verwachtingen te overstijgen (omotenashi)
  • Een sterke eerste indruk neer te zetten bij je klanten
  • Een klantbeleving te creëren als concurrentieel voordeel
Inhoud programma:
  • Kennismaking & enkele doordenkers

  • Hoe onze klanten een verwachtingspatroon opbouwen

  • Intrinsieke en extrinsieke verwachtingen. Het overstijgen van deze verwachtingen (omotenashi)

  • Definiëring doorspekt met praktijkvoorbeelden

  • Opstarten van je eigen overzicht


  • Het belang en de kracht van de eerste indruk
  • Definiëring van klantgerichtheid via tal van praktijkvoorbeelden

  • Definiëring van gastvrijheid via tal van praktijkvoorbeelden

Klaar voor een andere aanpak?