Pivota-Workshop: “Moeilijke klanten als groeifactor”

Wat maakt een klant moeilijk? Of is veeleisend een meer gepast woord?  Verkopen is voldoen aan de behoefte(n) van klanten. Die behoeften ontdekken is niet altijd eenvoudig.  Daarom zien we “moeilijke’ klanten als klanten doe ons een ontzettend waardevol geschenk bieden.  We kunnen hier ons voordeel bij doen op voorwaarde dat we rustig kunnen blijven en al onze luistervaardigheden kunnen aanwenden.  Uiteraard zijn er verschillende types “moeilijke” klanten die we bespreken.  En inderdaad, een minderheid van onze klanten willen misbruik maken.  We leren jou deze dynamiek te onderscheiden van een veeleisend persoon die het goed met ons meent.

Na deze workshop ben je in staat om:
  • Rustig te blijven en met je aandacht bij de gast te blijven

  • Meer onbevooroordeeld naar mensen te kijken en in je eigen kracht te blijven
  • In verbinding te kunnen blijven en je verkoop toch succesvol af te sluiten

Inhoud programma:
  • “Moeilijk” in de betekenis van “Veeleisend”
  • Verschillende klantentypen en hoe je er het best mee kan omgaan
  • De agressiematrix: Omgaan met A-, B- en C-gedrag
  • Emotionele intelligentie

  • Luistervaardigheden

Klaar voor een andere aanpak?