Pivota-Workshop: “Efficiënter en effectiever werken dankzij een professionele communicatie”

Juist en tijdig geïnformeerd zijn kan je heel wat kosten en tijd besparen.  Heel lijkt eenvoudig, maar dat is het allesbehalve.  Er kan heel snel miscommunicatie ontstaan met frustraties en vertraging tot gevolg.  Eveneens heeft ieder van ons zijn/haar communicatiestijl en inzicht hierin helpt ons om ons beter af te stemmen op de andere persoon.  Dit zorgt ervoor dat jouw overlegmomenten vlotter verlopen.

Na deze workshop ben je in staat om:
  • je communicatiestijl af te stemmen op anderen om sneller tot resultaat te komen
  • inspirerende doelstellingen te gebruiken om je medewerkers te enthousiasmeren.
  • efficiënt en effectief in overleg te gaan met je medewerkers om hun betrokkenheid te verhogen
Inhoud programma:
  • Hoe jouw gedrag anderen beïnvloedt en visa versa.
  • Onze verschillende communicatiestijlen en hoe hier mee om te gaan
  • De gevoelswaarde van woorden
  • Feiten en meningen
  • Communiceren van uit gezamenlijke belangen
  • Productieve overlegmomenten en actieplannen.
  • Besluitvormingstechnieken

Klaar voor een andere aanpak?